DEN KOSMISKA RESAN – ANIARA INTAR SÖLVESBORG

fre 01 sep 2023 - tor 28 sep 2023 Hela dagen
Sölvesborgs bibliotek

Vill du lära känna författaren Harry Martinson?
Under september hittar du en av hans mest kända skapelser – rymdskeppet Aniara, inne på Sölvesborgs bibliotek.

Berättelsen om Aniaras resa genom kosmos tar upp frågor om miljöförstöring, krig och flykt. Frågor som är minst lika relevanta idag som
när berättelsen skrevs för 70 år sedan. Berättelsen om Aniara öppnar också upp dörrarna till en värld av existentiella frågor, fantasifulla språklekar och undersökningar av diktens och konstens roll i människans värld.

Utställningen “Den kosmiska resan” visas 1 september – 28 september 2023 på Sölvesborgs bibliotek.

Öppettiderna följer bibliotekets öppethållande som du hittar på blekingebiblioteken.se.
Utställningen är producerad av Blekinge museum i samarbete med Region Blekinge och visas här i samverkan med Sölvesborgs kommun.